کلنگ‌زنی بزرگترین مجموعه بحران و ایمنی هرمزگان در قشم

کلنگ‌زنی بزرگترین مجموعه بحران و ایمنی هرمزگان در قشم

به گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، عملیات اجرایی نخستین سوله چندمنظوره جزیره قشم و بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی این جزیره امروز و ساعتی پیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران، امام‌جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، سردار فرماندهی قرارگاه مدینه منوره و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان و شهرستان ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از علما و مسئولان شهری همچنین نیروهای خدوم آتش‌نشانی در ضلع شمالی شهرک مهستان آغاز شد.
در ابتدای مراسم فرهادی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اعلام کرد که این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۲۴۸/۲۳ مترمربع اجرا شد. او توضیح داد که در فاز نخست، ایستگاه عملیاتی و اداری آتش‌نشانی با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیارد ریال ساخته شد و همچنین سوله بحران و مجموعه ورزشی آتش‌نشانان با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع و اعتباری معادل ۳۵۵ میلیارد ریال احداث شد.
فرهادی افزود که این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه بحران و ایمنی هرمزگان و بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی جزیره قشم، شامل فضاهای اداری، ورزشی و اسکان اضطراری در شرایط بحرانی پیش‌بینی شد. او خاطرنشان کرد که در مراحل بعدی، احداث آشیانه بالگرد امداد و پارک آموزش ایمنی نیز در دستور کار قرار گرفت تا قشم به یکی از قطب‌های اصلی امداد و مدیریت بحران کشور در جنوب تبدیل شود.
رئیس آتش‌نشانی قشم نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به همه حضار، از حمایت‌های مدیرعامل منطقه آزاد قشم، معاونان و مدیران قدردانی کرد و آماری از فعالیت‌های شش‌ماهه نیروهای ایستگاه آتش‌نشانی اعلام نمود.وی همچنین بر ضرورت حمایت بیشتر و تامین تجهیزات برای ایثارگران آتش نشانی تاکید کرد‌.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن خیر مقدم به همه حاضران و مهمانان با اشاره به کمبود زیرساخت‌های امدادی و بحران در جزیره گفت: با تمام توان برای حمایت از نیروهای امدادی و آتش نشانان عزیز آماده خدمت هستیم ولی علی رغم افزایش جهشی بودجه های عمرانی ، «متأسفانه در حال حاضر حتی یک سوله بحران در قشم وجود ندارد و برنامه این است که برای هر روستا یک محل تجمع و سوله مدیریت بحران پیش‌بینی کنیم.»وی افزود: «شعار ما هر روستا، یک سوله است و این هدف، مطالبه‌ای جدی و از آرزوهای اصلی ما در مسیر ارتقای ایمنی جزیره به‌شمار می‌رود.»
مدیرعامل با اشاره به حجم عقب‌ماندگی‌ها اظهار داشت: «آن‌قدر کار انجام‌نشده در جزیره ما وجود دارد که با وجود تلاش‌های بسیار زیاد همکارانم، هنوز نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوب برسیم.»وی ادامه داد: «در حال حاضر ۲۶ هنرستان قشم فاقد کارگاه استاندارد هستند و این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر زیرساخت‌های عملیاتی، در حوزه آموزش نیز با کمبودهای جدی روبه‌رو هستیم.»
مدیرعامل همچنین به وضعیت اعتبارات اشاره کرد و گفت: «سال ۱۴۰۳ رشد بودجه عمرانی که تحقق یافت، ۸ و نیم برابر سال قبل بود و امسال تنها در شش‌ماهه نخست، به اندازه کل اعتبارات سال گذشته بودجه اختصاص داده‌ایم؛ با این حال حجم نیازهای جزیره قشم به قدری بالاست که هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی داریم.»
در همین مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین حاجبی، امام‌جمعه قشم با تأکید بر اهمیت پروژه‌های بزرگ و نقش پدافند غیرعامل، حمایت خود را از این طرح اعلام کرد و افزود که چنین پروژه‌هایی موجب ارتقای ایمنی و تاب‌آوری جزیره خواهد شد. وی همچنین از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، معاونان، مدیران و نیروهای سپاه و همه خدمتگزاران نظام برای توجه خاص به موضوع ایمنی و پدافند غیرعامل تقدیر و تشکر کرد.
این مراسم با استقبال گسترده مسئولان برگزار شد و حضور مقامات عالی‌رتبه، فرماندهان نظامی و انتظامی در کنار مدیران و مسئولان شهر و جمعی از نیروهای آتش‌نشانی، نشان‌دهنده اهمیت و حمایت همه‌جانبه از پروژه بزرگ بحران و ایمنی جزیره بود.

  آمادگی فرودگاه قشم برای ازسرگیری پروازها
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

رونمایی از پروانه کسب الکترونیک در قشم

رونمایی از پروانه کسب الکترونیک در قشم

انتصاب سرپرست مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم

انتصاب سرپرست مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران مجتمع‌های تجاری درگهان

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران مجتمع‌های تجاری درگهان

آمادگی فرودگاه قشم برای ازسرگیری پروازها

آمادگی فرودگاه قشم برای ازسرگیری پروازها