مسعود مورموگویی، مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین دوره آموزشی کلینیک شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: این دوره آموزشی امروز دوشنبه اول دیماه ۱۴۰۴ با حضور مدیران عامل شرکتهای آبزیپروری مستقر در جزیره جهانی قشم برگزار شد.
وی افزود: کلینیک شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم با همکاری مؤسسه آموزش عالی قشم و با بهرهگیری از ظرفیت اتاق فکر مدیریت شیلات و کشاورزی، بهصورت منظم هر هفته در قالب «دوشنبههای آموزشی» برگزار میشود و در این کلینیک، خدمات مشاوره علمی و تخصصی به فعالان حوزه شیلات و کشاورزی بهصورت رایگان ارائه میگردد.
مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم با اشاره به رویکرد تخصصی این دورهها تصریح کرد: در مقطع کنونی، اولویت کلینیک برگزاری دورههای آموزشی کاربردی برای مدیران عامل شرکتهای آبزیپروری است که موضوعاتی همچون شرح وظایف مدیران در مزرعه، اصول علمی و عملی مزرعهداری، تاکتیکها و تکنیکهای مواجهه با بحرانهای پیشرو، مباحث مرتبط با صادرات و فروش محصولات، برنامهریزی تولید آبزیان و سایر محورهای تخصصی را شامل میشود.
مورموگویی در ادامه تأکید کرد: یکی از نیازهای مهم و راهبردی صنعت شیلات و کشاورزی جزیره جهانی قشم و حتی استان هرمزگان، تربیت نیروی انسانی متخصص و تکنسینهای توانمند برای اداره مزارع پرورش ماهی و میگو در شرایط فعلی و آینده است که این موضوع بهعنوان یکی از محورهای کلیدی در برنامههای کلینیک شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم دنبال میشود.
بدون دیدگاه