در پی تشدید مخاطرات ناشی از ساختوسازهای غیرمجاز، دادستان شهرستان قشم با حضور در برخی محلات شهر درگهان، دستور توقف کامل کلیه ساختوسازهای فاقد مجوز و برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان را صادر کرد.
مدیرمنطقه ازاد قشم در امور درگهان در جریان این بازدید با هشدار نسبت به وضعیت نگرانکننده برخی بافتهای شهری گفت:
متأسفانه طی سالهای گذشته، در برخی نقاط درگهان بناهایی بدون اخذ پروانه ساخت و بدون رعایت اصول فنی و ایمنی احداث شده که پیامدهای خطرناک آن امروز و بهویژه در زمان بارندگیها و حوادث طبیعی آشکار شده است.
وی تأکید کرد: بارندگیهای اخیر نشان داد بخشی از این ساختمانها بهدلیل ضعف سازهای، تهدیدی جدی برای جان ساکنان محسوب میشود و در صورت تداوم بیتوجهی، احتمال وقوع خسارات سنگین جانی و مالی وجود دارد.
به گفته مهندس پورعلی، دادستان شهرستان قشم ضمن صدور دستورات لازم برای برخورد قانونی با متصرفان اراضی و سازندگان غیرمجاز، بر ابلاغ هشدارهای فوری به ساکنان و الزام به ایمنسازی بناها تأکید کرده و اعلام نموده است در مواردی که خطر ، فوری تشخیص داده شود، تخلیه موقت نقاط پرخطر صرفاً با هدف حفظ جان شهروندان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
برخورد با ساختوسازهای غیرمجاز یک مطالبه عمومی است، از شهروندان عزیز درخواست می شود با رعایت قوانین و همکاری با دستگاههای مسئول، در مسیر ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث ناگوار مشارکت کنند.
بدون دیدگاه