7 ماه پیش ساعت: 15:40 | بازدید: 16

تقویت مهارت‌آموزی نیروهای بومی برای اشتغال در صنایع

دکتر جعفر خلیقی، مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم، با حضور در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان قشم از ظرفیت‌ها و دوره‌های مهارت‌آموزی این مجموعه بازدید و بر لزوم استفاده حداکثری صنایع جزیره از نیروهای بومی آموزش‌دیده تأکید کرد.

 

به گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، خلیقی در این بازدید با اشاره به دغدغه همیشگی مردم و مجموعه مدیریتی قشم درباره اشتغال نیروهای بومی در صنایع، به‌ویژه حوزه نفت و انرژی، گفت: برای تحقق واقعی استفاده از نیروهای بومی در صنایع، نخست باید آنان را توانمند و مهارت‌افزایی کنیم. مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای قشم ظرفیت ارزشمندی برای این هدف است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز سالانه حدود ۱,۵۰۰ نفر را در بیش از ۸۰ عنوان آموزشی مهارت‌آموزی می‌کند، افزود: دوره‌های این مرکز طی بازه‌های سه‌ماهه تا شش‌ماهه در حوزه‌های مختلف از جمله برق، لوله‌کشی، تأسیسات، خیاطی، آرایشگری و حتی غواصی صنعتی برگزار می‌شود و فراگیران پس از پایان دوره، مدرک معتبر فنی‌وحرفه‌ای کشور دریافت می‌کنند.

 

مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه شمار قابل توجهی از نیروهای شاغل در پالایشگاه‌ها و صنایع عملیاتی جزیره از همین مرکز آموزش دیده‌اند، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم تلاش می‌کند صنایع جزیره را به استفاده از نیروهای بومی آموزش‌دیده این مرکز توصیه و حتی ملزم کند.

 

دکتر خلیقی همچنین از مدیران صنعتی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، خیرین و فعالان اقتصادی جزیره دعوت کرد از این مرکز بازدید کنند و با ظرفیت‌های آن بیشتر آشنا شوند.

  وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ

شناسه ویدیو: 13751
۲۸ آبان ۱۴۰۴
اشتراک گذاری:

بدون دیدگاه

رونمایی از پروانه کسب الکترونیک در قشم

رونمایی از پروانه کسب الکترونیک در قشم

انتصاب سرپرست مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم

انتصاب سرپرست مدیریت املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران مجتمع‌های تجاری درگهان

برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران مجتمع‌های تجاری درگهان

آمادگی فرودگاه قشم برای ازسرگیری پروازها

آمادگی فرودگاه قشم برای ازسرگیری پروازها