برای نخستین بار و با حمایت سازمان منطقه آزاد، دانشآموزان جزیره قشم به مسابقات بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۵ به ابوظبی اعزام میشوند.
به گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم، گروهی از دانشآموزان پژوهشسرای جوان قشم، پس از دو سال تلاش و آموزش مستمر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی، آماده میشوند تا به عنوان اولین تیم دانشآموزی هرمزگان و همپای تیم های شهرهای بزرگ کشور، در رقابتهای بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه شرکت کنند.
این رویداد علمی بزرگ از ۱۹ تا ۲۴ آبانماه در شهر ابوظبی برگزار میشود و تیم قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، نماینده افتخارآفرین جزیره در این رقابتها خواهد بود.
کارگاهی که روزی با چند قطعه ساده آغاز شد، امروز به نقطهای از امید و الهام تبدیل شده است. جایی که نوجوانان قشمی با دستان کوچک اما ذهنهای بزرگ خود، رباتهایی میسازند که میتوانند رؤیاهایشان را به حرکت درآورند و حالا از داستان آغاز راه و رویاهایشان سخن می گویند.
الهه ریوندی، مشاور مدیرعامل سازمان در امور کودک و نوجوان دراینباره گفت: دانشآموزان پرتلاش جزیره، با شور و هیجان در حال آمادهسازی خود برای شرکت در مسابقات بینالمللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۵ هستند.
وی ادامه داد: کارگاه آموزشی با حمایت و تجهیز سازمان منطقه آزاد قشم راهاندازی شده و اکنون به پایگاه خلاقیت و نوآوری دانشآموزان تبدیل شده است. بچهها این روزها با انگیزه بالا، مهارتهای خود را ارتقا میدهند تا بتوانند در رقابت بزرگ پیشرو بدرخشند.
بهنام هضم دل، مربی تیم رباتیک هم از حمایت های مدیرعامل منطقه آزاد از تیم نوپای رباتیک جزیره که موجب درخشش در سطح ملی و راهیابی به عرصه بین المللی قدردانی و اظهار امیدواری کرد قشم طی یک برنامه سه ساله به پایلوت حوزه رباتیک دانش آموزی در جنوب کشور تبدیل شود.
بدون دیدگاه