به گزارش مرکز رسانه منطقه آزاد قشم ، عملیات اجرایی نخستین سوله چند منظوره جزیره قشم و بزرگترین ایستگاه آتش نشانی آن جزیره فردا با حضور مدیر عامل منطقه آزاد قشم ، مسئولان و مدیران محلی در ضلع شمالی شهرک مهستان قشم آغاز خواهد شد.
به گفته فرهادی، مدیر بحران و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۲۴۸/۲۳ متر مربع اجرا میشود.
فرهادی در مصاحبه با رسانه منطقه ازاد قشم اظهار داشت: در فاز نخست، ایستگاه عملیاتی و اداری آتشنشانی با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیارد ریال ساخته خواهد شد. همچنین سوله بحران و مجموعه ورزشی آتشنشانان با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع و اعتباری معادل ۳۵۵ میلیارد ریال احداث میشود.
فرهادی افزود: این مجموعه به عنوان بزرگترین مجموعه بحران و ایمنی هرمزگان و بزرگترین ایستگاه آتش نشانی جزیره شامل فضاهای اداری، ورزشی و اسکان در شرایط بحرانی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی، احداث آشیانه بالگرد امداد و پارک آموزش ایمنی نیز در دستور کار قرار دارد تا قشم به یکی از قطبهای اصلی امداد و مدیریت بحران کشور در جنوب تبدیل شود.
بدون دیدگاه