به همت گروه جهادی پزشکان با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان به عنوان مبتکر طرح و بسیج جامعه پزشکی، خدمات رایگان پزشکی در روستای گوری جزیره قشم در حال ارائه به قشموندان است.
دکتر میرزایی، رئیس بیمارستان خلیج فارس ( جیجیان) گفت: در این برنامه، پزشکان متخصص در حوزههای دندانپزشکی، چشم پزشکی عفونی، داخلی، روانشناسی، تغذیه و اطفال به همراه پزشک عمومی به ارائه خدمات درمانی پرداختند که با استقبال گسترده اهالی روستا همراه بود.
دکتر میرزایی در خصوص تداوم این طرح گفت: برنامه ما این است که با استفاده از ظرفیت پزشکان بومی و نیروهای داخلی، این خدمات به صورت منظم هفتگی یا نهایتاً هر دو هفته یک بار ادامه پیدا کند. به دلیل محدودیت امکانات در خانههای بهداشت روستاها، اولویت ما ارائه خدمات در مرکز اصلی خواهد بود و تلاش می کنیم سایر تخصص های پزشکی را نیز به این طرح اضافه کنیم.
وی افزود: با تقویت و استمرار این حرکت جهادی، میتوانیم بخش مهمی از نیازهای درمانی روستاهای قشم را پوشش دهیم.
شایان ذکر است، بسیج جامعه پزشکی قشم با پشتیبانی فرماندهی سپاه ناحیه قشم نقش مهمی در سازماندهی تیمهای جهادی و اعزام پزشکان به روستاها برعهده داشت و زمینهساز اجرای موفق این حرکت ارزشمند شد. همراهی این مجموعهها نشان داد که همافزایی نهادهای انقلابی و دولتی میتواند الگویی ماندگار در خدمترسانی به مردم بهویژه در مناطق محروم باشد.
بدون دیدگاه